کد خبر : 43791
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آبان 1401 - 14:48

ضرورت ورود استاندار به موضوع استخدام های فله ای

ضرورت ورود استاندار به موضوع استخدام های فله ای

رضا علیزاده:پیشرفت استان

به گزارش پیشرفت استان؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ملاقات‌های عمومی مردمی  در تاریخ شنبه ۱۴ آبان  گفته بود: پذیرش نیرو تنها از طریق آزمون استخدامی ممکن است و جذب نیرو غیر از آزمون‌های استخدامی، خلاف قانون است.

خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:در همین استانداری با امضای شما چندین نفر در پست‌های کلیدی جذب و به‌کار گرفته شده‌اند که هیچ‌گونه رابطه استخدامی با دولت ندارند. به همین منوال چندین نفر دیگر نیز در صف استخدام قرار دارند.
چندی پیش نیز بزرگواری نماینده پیشین کهگیلویه در مجلس، خطاب به استاندار نوشته بود استاندار اول نیروهای مورد نیاز خود را جذب می‌کند و سپس به این فکر می‌افتد که صلاحیت آنها را بررسی کند (نقل به مضمون).

جناب احمدزاده لطفاً نگاهی به نیروهای شرکتیِ همین استانداری بیندازید و بررسی کنید آنها چگونه به کار گرفته شده‌اند. گویا قرار است ۳۸ نفر نیز در این دستگاه جذب شوند، افکار عمومی خواهان آن است که جذب این نیروها با شفافیت کامل و به دور از هر گونه ابهام و پرده‌پوشی صورت گیرد.

آقای استاندار لطفاً بررسی کنید که چرا در برخی از دانشگاه‌های استان که به زودی اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد، نیروهایی بدون آزمون و روال قانونی به کار گرفته شده‌اند. چرا در برخی از شرکت‌های خدمات‌رسان، بدون طی روال قانونی، افراد زیادی استخدام شده‌اند؟
سال‌هاست که در جذب نیرو در ادارات کهگیلویه و بویراحمد مناقشاتی وجود دارد. باید یک بار برای همیشه به این مناقشات پایان داده شود. نخستین گام هم برای آن، شفافیت در استخدام‌هاست؛ امری که سال‌هاست در این استان مغفول مانده است. بنابراین افکار عمومی ممکن است به این سمت متمایل شود که این تأکیدات صرفاً در حد همان حرف باقی خواهد ماند. چرا که پس از یک سال، دوباره همان رویه تکرار شده است؛ اما این بار نمود آن را در استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌بینیم.لازم است استاندار کهگیلویه و بویراحمد نخست استانداری را از حیث استخدام‌های غیرقانونی بررسی کرده و در صورتی که افرادی بدون ضابطه جذب شده بودند، بر اساس قانون با آنها برخورد کند. در مرتبه بعدی، برای استخدام‌های آتی، تنها و تنها با فراخوان عمومی و بر اساس آزمون استخدامی، نیروهای مورد نظر را جذب کند. در پایان باید گفت: به حرف نیست آقای استاندار، به عمل است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.